شهید مهــدی تیــرخطیــر

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مهــدی تیــرخطیــر

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مهــدی تیــرخطیــر

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام مهدی تیرخطیر از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد : 1349/03/01
تاریخ شهادت : 1365/10/07
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای خطیر کلا قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم به بدن
محل شهادت : اروند - عملیات کربلای 4
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

زندگی‌نامه‌ی شهید مهدی تیرخطیر

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ
بسیجی شهید مهدی تیرخطیر فرزند محمّدعلی در سال 1348 در روستای خطیرکلا در یک خانواده‌ی مذهبی دیده به جهان گشود و تا مقطع سوم راهنمایی به تحصیلاتش ادامه داد. از فعّالیّت‌های سیاسی و مذهبی این شهید بزرگوار می‌توان: فعّالیّت وی در کتابخانه و پایگاه شهدا‌ی محل را نام برد. در فعّالیّت‌های مذهبی و انقلابی شرکت می‌کرد و به امام خمینی(ره) علاقمند بود و خود را در اطاعت از دستوراتش موظّف می‌دانست....

از ویژگی‌های اخلاقی شهید، می‌توان به فداکاری و عاشق امام بودن و ولایت‌مداری و دین‌داری و مذهبی بودن و مؤدب و با هوش و زیرک و دلسوز و مهربان بودنِ وی اشاره کرد. ایشان در دامداری و کشاورزی تلاش زیادی داشتند و بسیار نترس و شیردل بودند.

برادر بزرگوار ایشان نقل می‌کرد: موقعی که برای اعزام به جبهه، راهی پایگاه بودند من کفش ایشان را پوشیدم که مهدی پشت سرم آمد و کفش خود را طلب کرد و بنده به شهید بزرگوار گفتم من می‌خواهم به جبهه بروم و مهدی گفتند: نه تو درست را بخوان که واجب‌تر است.

ایشان به همسایه‌ها بسیار کمک می‌کردند و نسبت به همه دلسوز و مهربان بودند، شهید بزرگوار به تمام معنا انسان بود. شهید بزرگوار 3 بار در جبهه حضور یافتند و در شطّ‌علی قایق‌ران بود و برای شناسایی دشمن به دریا رفته و در عملیات کربلای 4 تاریخ 7/10/1365شربت شهادت را نوشیدند.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد
 

۹۵/۰۵/۲۴ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی