شهید مهــدی تیــرخطیــر

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مهــدی تیــرخطیــر

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مهــدی تیــرخطیــر

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام مهدی تیرخطیر از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد : 1349/03/01
تاریخ شهادت : 1365/10/07
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای خطیر کلا قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم به بدن
محل شهادت : اروند - عملیات کربلای 4
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

وصیّت‌نامه‌ی شهید مهدی تیرخطیر

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ
« اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِهِ صَفَّاً کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص1 »

بادرود و سلام بر یگانه منجی عالم بشریّت حضرت مهدی(عج) و با درود و سلام به
رهبر کبیر امام خمینی و با درود و سلام بر رزمندگان پرتوان اسلام.

 
وصیّت نامه‌ی این‌جانب مهدی تیرخطیر ساکن روستای خطیرکلا
قبل از شروع وصیّت‌نامه، هدف و انگیزه‌ام را از رفتن به جبهه بیان می‌کنم.

« هدف و انگیزه‌ام از رفتن به جبهه‌ها فقط برای دفاع از دین اسلام و قرآن و برای رضای خدا می‌باشد و برای پول و برای مقام به جبهه‌ها نرفتم » و از امّت اسلامی می‌خواهم که اسلحه به زمین افتاده‌ی شهدا را برداشته و به مقابله برخیزند و نگذارند که سنگر شهیدان خالی بماند و آن‌هایی که قدرت جنگیدن ندارند با مال خود با خدا معامله کنند و نکند کسی از شما در طول چند سال جنگ در برابر این جنگ بی‌تفاوت باشد در پیش خداوند و شهدا مسؤول هستید. از امّت اسلامی می‌خواهم که مانع از رفتن فرزندانشان به جبهه‌ها نشوند و خود دست فرزندانتان را گرفته و عازم‌ جبهه‌ها کنید.

در این زمان همه‌ی کسانی که قدرت جنگیدن دارند باید جبهه‌ها را پرکنند امروز جنگ در رأس همه کارها می‌باشد2 و هیچ چیز مانع آن نمی‌شود و از پدر و مادرم می‌خواهم در طول این چند سال زحماتی را که برایم کشیدید تا کمکی برای شما باشم مرا می‌بخشید از این‌که نتوانسته‌ام حقّ شما را ادا کنم و انشاءالله اجرتان را از خدا می‌گیرید و از مادر مهربان می‌خواهم که آن شیر پاک را بر من حلال کنی و راضی به رضای خداوند باشید که هرچه خدا خواهد همان خواهد شد و از برادران بسیج و از انجمن اسلامی می‌خواهم که سنگرها را پرکنید و به سوی جبهه‌ها هجوم بیاورید چون‌که شما باید در این کارها پیش قدم باشید تا دیگران دنبال روی حرکات شما باشند و مساجد را پرکنید و در دعاهای کمیل و توسّل و نمازهای جمعه و جماعات و مراسم و جلسات مذهبی شرکت جویید که دشمن با شرکت شما در چنین مراسم از خود بی‌خود می‌شود و به هراس در می‌آید.

در پایان از خواهران و مادران می‌خواهم که حجاب اسلامی خود را حفظ کنند با حجاب خود حافظ خون شهدا باشند چون‌که حجاب شما خواهرم و مادرم از خون سرخ ما
رنگین‌تر است.

و در آخر از پدر و مادر و خواهر و برادران مهربانم می‌خواهم که در شهادتم، غمگین نباشید و گریه نکنید، استواری شما دشمن را به لرزه در می‌آورد ولی اگر ناراحت باشید و گریه کنید دشمنان خوشحال می‌شوند و در این صورت است که انقلاب ما رو به شکست می‌رود. به امید زیارت کربلا، وصیّت نامه‌ام را به پایان می‌برم.

 

به امید پیروزی حق بر باطل

مهدی تیرخطیر 22/6/1365



--------------------------------------------------------------------------------

1- سوره‌ی صف آیه‌ی 4 = همانا خداوند یگانه کسانی را دوست می دارد که در راه او به حالت صف بسته پیکار می کنند گویی بنایی آهنین اند.

2- کتاب ( در جسجوی راه از کلام امام – دفتر دوم – جنگ و جهاد – از مؤسّسه‌ی انتشارات امیرکبیر – چاپ دوم – از سخنان امام(ره) در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان سپاه پاسداران در مورّخه‌ی 9/6/1361 – که فرمود : الآن جنگ در رأس امور است. ص 225
 





۹۵/۰۵/۲۴ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی